Nahiz eta Haur Hezkuntzako goi-mailako zikloan 2009an ezarritako dekretuarekin lan egin, orain dela bi hilabete Haur Hezkuntzako dekretua berritu eta ezarri da; beraz, hurrengo aldaketa jasan arte hauxe da EAEn ezarrita dagoen curriculum-a:
237/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa
237/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa
1. argazkia "Ainhoa":
Argazki honetan, nahiz eta ez izan eskola barruan gauza asko landu daitezke:
- Experimentazioa eta explorazioa.
- Gorputzaren mugimendua eta garapena landu.
- Naturako elementuak eta fenomenoak behatzeko interesa izatea. Haien ezaugarrietako batzuk ezagutzea.
- Naturako elementuak (ura, hondarra eta bestelakoak) eta fenomenoak (euria, haizea eta bestelakoak)
behatzeko interesa izatea. Haien ezaugarrietako batzuk ezagutzen hastea
- Norberaren nortasuna eraikitzea: segurtasuna...
2. argazkia "Margotzen eta margotzen...":
- Eskuen erabilera fineko trebetasunak koordinatzen eta kontrolatzen hastea.
- Zentzumenak esploratzea eta askotariko materialak eta tresnak erabiltzea. Materialen eta
tresnen ezaugarri batzuk deskubritzea.
- Arteko trebetasun eta teknika oinarrizkoak erabiltzen hastea.
- Parte-hartzea sustatzea.
- Interesa bermatzea.
- Materiala elkarbanatzen jakitea.
3. argazkiak "Mantalak etxera":
- Ongizate emozionalari eta fisikoari dagozkion jarrerak lantzea (erritmo biologikoak, mugimenduak,
jolasa, arakatze-jarduna, elikadura, garbitasuna eta segurtasuna erregulatzea), segurtasun
afektiboa finkatu eta eguneroko bizitzako egoerez gozatzeko.
- Errespetu, laguntza eta lankidetzako jarrerak eta ohiturak lantzea, norberaren jokabidea
erregulatu eta norberaren eta gainerako pertsonen beharrizanetara egokitzeko, eta sumisio nahiz
nagusitasuneko jarrerak baztertzea.
- Norberaren gorputza eta nortasuna eraikitzea eta onartzea.
- Estimuluak baztertu eta onartzeko ahalmena lantzea (atsedenerako eta mugimendurako
uneak hartzea).
- Konfiantza izatea zereginak laguntzarekin betetzeko eta eguneroko bizitzako zailtasunak
gainditzeko ahalmenean (zenbaitetan laguntza-premia izan arren). Arrisku-egoera batzuk hautematen
eta saihesten hastea.
- Eguneroko bizitzako lanetan (garbiketetan, arropa jantzi eta eranztean, jostailuak jasotzean,
ipuinak entzutean, etab.) eta jolasetan laguntzeko interesa izatea.
- Gainerako pertsonen nortasuna eta ezaugarriak onartzea, diferentziak errespetatzea eta diskriminazio-jarrerak
baztertzea.
4. argazkiak "Jon braun indio txiki bat zen":
- Adierazpen artistikoa eta fisikoa.
- Parte-hartzea.
- Elkarlana eta lankidetza sustatzea.
- Errespetatzea.
- Ahotsa deskubritzea eta probatzea
- Hizkuntzaz kanpoko zeinuak (intonazioa, keinuak, aurpegierak) ezagutzea eta arian-arian
erabiltzea, komunikazio-xedearen esanahia indartzeko.
- Espazioaren, erritmoaren eta denboraren lehen nozioak lantzea mugimenduaren bidez.
- Norberaren gorputzak dituen komunikazio-ahalmenak arakatzea, deskubritzea eta erabiltzea,
adierazpen-baliabide izateko: mugimendua, negarra, irribarrea, oihua, tonua, adierazkortasuna,
keinua.
- Soinu eta kontraste batzuk entzumenaren bidez bereizten hastea: zarata-isiltasuna, luzea-laburra,
ozena-eztia, etab.
- Zentzumenak esploratzea eta askotariko materialak eta tresnak erabiltzea. Materialen eta
tresnen ezaugarri batzuk deskubritzea.
5. eta 6. argazkiak "Korrika eta Txangora goaz!":
Argazki hauek elkartu ditut azkenfinean eskolatik kanpo egindako ekintzak direlako eta zenbait eduki antzekoak izan daitezkelako.
- Gero eta konfiantza handiagoa izatea norberaren ahalmen motorretan. Ekintzarako ekimena
eta trebetasun berriak ikasteko jakin-mina izatea.
- Estimuluak baztertu eta onartzeko ahalmena lantzea (atsedenerako eta mugimendurako
uneak hartzea).
- Konfiantza izatea zereginak laguntzarekin betetzeko eta eguneroko bizitzako zailtasunak
gainditzeko ahalmenean (zenbaitetan laguntza-premia izan arren). Arrisku-egoera batzuk hautematen
eta saihesten hastea.
- Zer gizarte taldetako partaide den jakitea eta horiek bereiztea (hasierakoak, familia eta eskola).
- Lotura afektiboak bilatu eta ezartzea adineko pertsonekin eta eskolako haurrekin. Enpatia-jarrerak
izaten hastea.
- Jolasetan parte hartzea eta ekimena izatea, eta, arian-arian, ardura txikiak hartzea eguneroko
bizitzan.
- Naturako elementuak (ura, hondarra eta bestelakoak) eta fenomenoak (euria, haizea eta bestelakoak)
behatzeko interesa izatea. Haien ezaugarrietako batzuk ezagutzen hastea.
- Jolasa erabiltzea ingurune fisikoa esploratzeko. Esanahiak eta ezagutzak eraikitzea, ingurunean
ekinez.
7. argazkia "Olentzero etorri da":
- Adierazpen musikala eta fisikoa.
- Gorputza eta emozioa autoerregulatzea.
- Taldeko harremana sustatzea.
- Parte- hartzea.
- Ahotsa deskubritzea eta probatzea (abestiekin).
- Espazioen, erritmoaren eta denboraren lehen nozioak lantzea mugimenduaren bidez.
- Informazioa ulertzea, buruz ikastea eta adieraztea (abestiak).
8. argazkia "Emanaldia":
- Arte-produkzioetan (ikus-entzunezkoen, teknologiaren, antzerkiaren, musikaren eta, besteak
beste, gorputzaren bidez sortutako produkzioetan) parte hartzea, askotariko teknikak erabilita,
komunikazio-aukerak arakatu eta kultura bera ulertzen hasteko.
- Plangintzan erabakitakoa betetzea edo, beharrezkoa baldin bada, doitzea.
- Pertsonen arteko harremanak eta komunikazioa lantzea (enpatia eta asertibitatea).
- Elkarlana eta lankidetza taldean ikasteko zereginetan.
- Giza eskubideak eta gizarte-arauak betetzea.
- Gorputza eta emozioak autoerregulatzea.
- Dramatizazio eta imitazioko jolasetan, dantzetan eta gorputz-adierazpena darabilten bestelako
jolas-jardueretan parte hartzeko interesa izatea.
- Ahotsaren, norberaren gorputzaren, eguneroko bizitzako objektuen eta musika-tresnen aukerak
arakatzea.
- Soinu eta kontraste batzuk entzumenaren bidez bereizten hastea: zarata-isiltasuna, luzea-laburra,
ozena-eztia, etab.
No hay comentarios:
Publicar un comentario